Geluk in je werk

Waarvan word jij blij in je werk? 

Een antwoord dat je vaak hoort van op de zorgafdeling is : van de glimlach van de cliënten! Of : als we resultaten hebben bereikt door samen dingen te verbeteren

De sleutel tot werkgeluk is volgens dit artikel :

*ruimte voor ontwikkeling

*krijgen van keuzevrijheid en het vertrouwen

* waardering krijgen

Nu ligt het accent vaak op andere harde feiten: hoeveel opbrengsten / kosten per cliënt, hoeveel omzet per bedrijfsonderdeel, hoeveel verzuim per kwartaal.. Maar volgens dit artikel wordt de productiviteit hoger als medewerkers gelukkig zijn in het werk. De vraag is dus hoeveel tijd wordt besteed aan werkgeluk en aan uitkomsten van medewerkerstevredenheidsonderzoeken.

Meer aandacht aan werkgeluk, vraagt een andere manier van leidinggeven: vragen stellen in plaats van instrueren, misschien een risico nemen in plaats van een fout voorkomen, praten over de medewerker en niet (alleen) over zijn prestaties. Wat betekent dat voor jou, als leidinggevende? Of voor jou als medewerker? 

Als je meer ‘groei en bloei’ wilt op jouw afdeling, wat zou dan de eerste stap zijn die je kunt maken? Welke verandering bij jezelf is nodig om hierin iets te veranderen? Hoe kan HR Talentwerk hierbij van dienst zijn? 

https://www.hrpraktijk.nl/topics/hoe-werk-verandert/nieuws/wordt-geluk-de-nieuwe-kpi-op-de-werkvloer?utm_source=deel-dit&utm_medium=LinkedIn

Image

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *